El diputat per Formentera defensa al Parlament la necessitat d’accelerar la reforma constitucional per dotar l’illa d’un senador propi

Córdoba ha reiterat que aquesta qüestió no ha de convertir-se en un instrument de confrontació partidista, sinó en una correcció institucional necessària per garantir una representació territorial coherent amb l’estructura autonòmica actual

457
El diputado Llorenç Córdoba en su intervención hoy en el Parlament balear
El diputado Llorenç Córdoba / imagen de archivo
Publicidad
Compartir

El diputat per Formentera al Parlament de les Illes Balears, Llorenç Córdoba, ha defensat avui en sessió plenària la necessitat que el procés de reforma constitucional perquè Formentera pugui tenir senador propi continuï amb determinació i sense dilacions.

Córdoba ha recordat que Formentera disposa de Consell Insular propi des de 2007 i que, per tant, la manca de representació directa al Senat constitueix una anomalia institucional que cal corregir. “Parlam d’una modificació estrictament tècnica i molt acotada de l’article 69.3 de la Constitució, que simplement adapta el text a una realitat institucional existent des de fa gairebé vint anys”, ha afirmat.

El diputat ha lamentat l’abstenció del Partit Popular en la votació inicial al Congrés dels Diputats, tot i que pràcticament tots els grups parlamentaris varen reconèixer durant el debat la justícia de la iniciativa. En aquest sentit, ha assenyalat que “la prudència s’exerceix en el control d’esmenes, no amb una abstenció en el primer pas”, en referència a les explicacions públiques que condicionaven el suport a la possible incorporació d’altres qüestions alienes a la reforma.

Publicidad

Durant el debat, la presidenta del Govern ha expressat el seu suport a la necessitat que Formentera disposi de senador propi i ha posat en valor la importància d’aquesta reforma per a l’illa. Córdoba ha celebrat aquest posicionament i ha remarcat que ara és moment de traduir-lo en un compromís polític clar en totes les fases de la tramitació.

“El procés ha de continuar i ha d’avançar amb la màxima agilitat possible. Formentera no pot tornar a esperar vint anys més”, ha conclòs el diputat.

Córdoba ha reiterat que aquesta qüestió no ha de convertir-se en un instrument de confrontació partidista, sinó en una correcció institucional necessària per garantir una representació territorial coherent amb l’estructura autonòmica actual.

Publicidad