El Ple del Consell aprova mantenir el 2026 la regulació d’accés a la tanca d’Allà Dins, as Caló des Mort i as Ram des del 15 de maig fins al 15 d’octubre

Per altra banda, s’ha aprovat també per unanimitat una proposició presentada per GxF relativa a millorar el servei de la biblioteca pública Marià Villangómez, i una altra del grup PSIB-PSOE relativa a la defensa de la memòria democràtica i de rebuig a la derogació de la llei 2/2018 de memòria i reconeixement democràtics de les Illes Balears

503
Ple ordinari març 2026
Ple ordinari març 2026
Publicidad
Compartir

Al ple ordinari del mes de març del Consell Insular de Formentera s’ha aprovat aquest dilluns mantenir durant l’any 2026 la regulació de l’accés de vehicles a la tanca d’Allà Dins, a la zona des Cap de Barbaria, i també a la zona des Caló des Mort i es Ram, amb l’objectiu de protegir els espais més sensibles de l’illa, evitar aglomeracions i reforçar la seguretat durant els mesos de màxima afluència. Les dos propostes de regulació d’accés referenta la tanca d’Allà Dins i as Caló des Mort i as Ram han estat aprovades amb els vots favorables de l’equip de govern, GxF i PSIB-PSOE. El conseller no adscrit, Llorenç Córdoba, s’ha abtingut.

En el cas de la tanca d’Allà Dins, l’acord aprovat estableix la prohibició de la circulació de vehicles a motor entre el 15 de maig i el 15 d’octubre de 2026, amb excepcions per a persones amb mobilitat reduïda, vehicles autoritzats per Abaqua o l’Autoritat Portuària, serveis oficials, emergències, protecció civil i aquells vehicles que autoritzi expressament el Consell.

A més, es mantendrà el dispositiu de control d’accés que permet el pas de vianants i bicicletes, així com les zones d’estacionament annexes per a turismes i motocicletes i la delimitació de places específiques per a vehicles autoritzats i aparcabicicletes a la zona del far.

Publicidad

Pel que fa as Caló des Mort i es Ram, el Ple ha aprovat mantenir i reforçar entre el 15 de maig i el 15 d’octubre de 2026 les limitacions d’accés i estacionament als camins que condueixen a aquestes zones.

Així, es permetrà l’accés de vehicles amb persones amb mobilitat reduïda, dels serveis d’emergència i seguretat i dels residents amb parcel·la privada, mentre que els vehicles dels visitants només podran aturar-se per deixar o recollir passatgers i hauran d’estacionar a les zones habilitades.

L’acord també preveu reforçar la senyalització, mantenir l’abalisament de protecció de l’entorn i conservar les places d’aparcament de l’àrea urbana des Copinar com a punt d’estacionament per accedir a la zona.

A més, el Ple ha aprovat per unanimitat impulsar la creació d’una primera fase d’espais de lleure caní a l’illa mitjançant la instal·lació de dos parcs canins, un a Sant Francesc i un altre a la Savina, dos ubicacions considerades estratègiques per la seua centralitat i pel seu pes residencial i de mobilitat.

La proposta també preveu iniciar els tràmits per modificar l’ordenança d’ús i aprofitament de les platges i punts de bany de Formentera amb l’objectiu d’habilitar espais autoritzats per al lleure caní en determinades zones del litoral, degudament delimitades i regulades.

Segons recull la proposta aprovada, aquesta iniciativa respon a l’increment del nombre d’animals de companyia a l’illa i a la necessitat d’adaptar l’ús dels espais públics per afavorir una convivència més ordenada entre els propietaris d’animals, la resta de la ciutadania i l’entorn urbà. També es planteja que aquests futurs espais a les platges es configurin amb les mesures necessàries per garantir la seguretat, la neteja i la convivència amb la resta d’usos del litoral.

Per altra banda, s’ha aprovat també per unanimitat una proposició presentada per GxF relativa a millorar el servei de la biblioteca pública Marià Villangómez, i una altra del grup PSIB-PSOE relativa a la defensa de la memòria democràtica i de rebuig a la derogació de la llei 2/2018 de memòria i reconeixement democràtics de les Illes Balears.

Publicidad