Mitjançant una carta als mitjans de comunicació, Margalida Font ha anunciat la dimissió del seu càrrec de Secretària General de l’Agrupació Socialista de Formentera, una decisió «personal i irrevocable». Font fa anys que està en la política. Va assumir el càrrec el 17 de març de 2012, però ara n o pot fer front als processos congressuals que està marcant el PSOE. «Aquests processos necessiten una dedicació que ara i per diverses circumstàncies personals fan que no pugui posar al servei del nostre partit tota la dedicació i el temps que es requereix per liderar-los», explica Margalida Font.
Font està convençuda que aquesta renúncia és el millor pel futur de l’Agrupació: «seré més útil donant suport als propers dirigents del partit a Formentera, des d’una posició diferent, per així afrontar amb les millors condicions els nous reptes que de ben segur s’aniran plantejant».
En la carta, agraeix als membres de l’executiva de Formentera «el suport i el treball constant, i als i a les militants del partit la feina desinteressada, el seu compromís i la seva participació».
Finalitza dient que la decisió és «únicament pensant en el partit» i que se sent «afortunada per la gran oportunitat que ha tingut». Anima que els seus companys segueixin reivindicant més quotes de representació en els òrgans del partit.
D’aquesta manera Margalida Font posa fi a una etapa política que ha set difícil en els darrers anys pels socialistes de l’illa. Va començar la seva carrera al partit en les eleccions del 2007, presentant-se com a número 1 de la llista del PSIB-PSOE a les eleccions a l’Ajuntament- Consell de Formentera. El seu partit va aconseguir 679 vots a favor, amb la qual cosa van aconseguir dos consellers. Gent per Formentera i PSIB-PSOE van arribar a un acord pel qual Jaume Ferrer Ribas va ser elegit alcalde i president del primer Consell de Formentera. El 9 de juliol de 2007 fou investida primera consellera de Benestar Social i Joventut, un càrrec que va assumir fins al 2011.
El 22 de març de 2011, Margalida Font, va prendre possessió com a Senadora d’Eivissa i Formentera, gràcies al pacte electoral que el PSOE i ExC van arribar, on pactaven que Pere Torres «Casetes» ocupés l’escó durant tres anys i ella, com a substituta, l’últim any de legislatura. El 26 de setembre de 2011, el Senat va ser dissolt per la convocatòria anticipada de les eleccions generals, per aquest motiu Margalida va deixar de ser Senadora.
El 20 de novembre de 2011 Font es va presentar com la primera suplent al Senat amb el PSOE. Però a l’octubre, l’Agrupació Insular Socialista de Formentera havia arribat a un acord amb GxF, per formar equip de govern amb la condició que Margalida substituís a Jaume Ferrer (el president del Consell) com a diputat per Formentera al Parlament de les Illes Balears, pels tres anys restants de legislatura.